سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله پلیکا پی وی سی

لوله ها پلیکا پی وی سی در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، راهسازی و کشاورزی استفاده می شود. لوله پلیکا یا پولیکا در اصل همان لوله پی وی سی است، اما به دلیل این که به این اسم شناخته می شود این است که اولین کارخانه ای که شروع به تولید و عرضه این نوع لوله نمود پلیکا (Polica  ) نام داشت و به مرور زمان به همین اسم شهرت پیدا کرد و باقی ماند. مواد اولیه لوله پلیکا، پلی وینیل کلراید و یا همان پی وی سی است که با مواد اولیه ای چون نمک و نفت خام توسط پتروشیمی تهیه و تولید می شود. لوله پلیکا از عمری بسیار طولانی، کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که آسیب پذیری بسیار کمی را دارد.

این نوع لوله ها به خاطر داشتن مزیت هایی چون وزن بسیار کم، قیمت بسیار مناسب، مقاومت در برابر عوامل شیمیایی و مواردی دیگر خیلی از رقبا را کنار گذاشته است. عمر آن بیشتر از 50 سال و حتی در مواردی تا 100 سال تخمین زده شده است. به دلیل مزیت های فراوان لوله های پلیکا در صنعت ساختمان به شدت محبوبیت پیدا کرده است. لوله پلیکا به خاطر داشتن وزن بسیار کم به راحتی قابل حمل و نقل هستند. برای انتقال آن ها به طبقات مختلف ساختمان نیاز به تجهیزات پیچیده ای نیست، نیروی کار به راحتی می تواند چندین شاخه لوله پلیکا را بدون داشتن هیچ گونه وسیله ی خاصی حمل کند. لوله پلیکا پی وی سی در سیستم انتقال آب و فاضلاب های خانگی کاربرد دارند. آب بندی و اتصال لوله های پلیکا بسیار ساده تر از انواع سایر لوله هاست و به همین دلیل سرعت اجرای کار را چندین برابر می کند. صاف و صیقلی بودن سطح داخلی لوله و نبود برآمدگی زیاد در اتصالات لوله پلیکا باعث می شود که مشکل گرفتگی لوله به حداقل برسد که این مورد یکی از عوامل مهم برتری لوله های پلیکا نسبت به دیگر رقبا شده است. لوله پلیکا بر خلاف انعطاف پذیری که دارد مقاومت زیادی در برابر شکستگی نشان می دهد و به آسانی ترک نمی خورد. پایین بودن میزان رسانایی حرارتی آن سبب شده است که در بسیاری از پروژه ها به عنوان عایق حرارتی مناسبی نیز استفاده شود.

لوله پلیکا پی وی سی به سه نوع مختلف، معمولی(فشار ضعیف)، نیمه قوی و فشار قوی با سه کاربرد متفاوت تولید و عرضه می شود. لوله پلیکا که برای ساخت ناودان و در سیستم هوادهی و تهویه هوای ساختمان استفاده می شود. به دلیل این که نیاز به تحمل فشار زیادی ندارد، از نوع فشار ضعیف استفاده می شود که معمولا از ارزان ترین نوع لوله های پلیکا می باشد و از درجه کیفیت پایین تری برخوردار هستند و این لوله ها گرانول نیز نامیده می شوند. لوله پلیکا نیمه قوی برای سیستم فاضلاب خانگی و همچنین محافظ و غلاف کابل های برق نیز کاربرد دارند. لوله پلیکا فشار قوی نیز طبیعتا همان که از اسمشان پیداست قابلیت تحمل فشار بیشتری را دارد و در سیستم فاضلاب کارخانه ها ، کانال کشی در صنعت کشاورزی و محافظ و یا نگهدارنده کابل های فشار قوی برق و یا کابل های مخابراتی نیز استفاده می شود. از دیگر کاربرد های لوله پلیکا پی وی سی، استفاده به عنوان جداره چاه ها است چرا که مقاومت مناسبی در برابر واکنش با مواد شیمیایی از خود نشان می دهند و به همین خاطر دچار پوسیدگی، زنگ زدگی نخواهند شد و به راحتی آن ها را نواحی مرطوب هم می توان استفاده کرد. یکی دیگر از خاصیت های بی نظیر لوله های پلیکا خاصیت ترمیم آسان آن ها می باشد. اگر لوله پلیکا سوراخ شود و یا دچار شکستگی شود به آسانی و با استفاده از چسب پی وی سی ترمیم و قابل استفاده خواهد شد. لوله پلیکا را در هنگام کار می توان به آسانی برش داد و به آسانی قطعات را به هم متصل کرد همین امر موجب تسریع فرایند کار و کاهش هزینه اجرا می شود. لوله های پلیکا به علت مقاومت بالایی که دارند مثل سایر لوله های فلزی نیاز به استفاده ضد زنگ و رنگ شدن را ندارند در نتیجه این مزیت نیز باعث کاهش زمان اجرا و در نهایت سبب کاهش هزینه پروژه خواهد شد.

لوله پلیکا پی وی سی

ایمنی لوله های  PVC:

لوله های PVC یک انتخاب امن برای انتقال آب آشامیدنی می باشند. این به دلیل درجه بالای خنثی بودن و مقاومت به خوردگی آن ها است. بنابراین لوله های PVC عاری از هر آلودگی بیوفیلم هستند که می تواند زمینه ای برای رشد باکتری ها باشد. به این ترتیب لوله های PVC با تمیز نگه داشتن آب برای سلامت عمومی مفیدند.

دوام لوله های PVC:

اولین سیستم های لوله کشی PVC بیش از 80 سال است که نصب شده اند و بیشتر این ها هنوز هم استفاده می شوند. طول عمر یک لوله PVC ، 100سال یا برای لوله های زیر زمینی بیش از این مقدار است. سیستم های لوله کشی PVC مقدار شکست خیلی کمتری را در مقایسه با دیگر متریال ها نشان می دهند. دوام به همراه هزینه های پایین مربوط به تعمیر و نگهداری و نصب موجب می شود که لوله های PVC یک انتخاب بسیار مقرون به صرفه باشند.

عملکرد زیست محیطی لوله های PVC :

لوله های PVC دارای مزایای زیست محیطی شفافی نسبت به دیگر متریال های مرسوم اند. زیرا PVC یک پلاستیک کم کربن است ، لوله های PVC به انرژی کمتر و منابع کمتری برای تولید نیاز دارند. به دلیل وزن کم آن ها ، هنگام بارگیری و حمل و نقل انرژی کمتری مصرف می شود. همچنین این لوله ها به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و به راحتی قابل بازیافت می باشند. بسیاری از لوله های PVC جدید تجدید پذیرند. به عنوان مثال لوله های سه لایه که در آن لایه مرکزی از PVC های تجدید پذیر ساخته شده است. علاوه بر این سطح فوق العاده صاف لوله های PVC ، هزینه های پمپاژ و مصرف انرژی را کاهش می دهد و اتصالات عاری از نشت آن ها مانع از دست رفتن آب می شود.

بازیافت پذیری لوله های PVC :

لوله های PVC به راحتی قابل بازیافت هستند و می توانند چندین بار بدون از دست دادن خواص فنی خود بازیافت شوند. این بازیافت برای تولید لوله های جدید و طیف وسیعی از محصولات PVC مورد استفاده قرار می گیرد. طرح و برنامه های پیگیری و صدور گواهی نامه برای بازیابی ، درجه بالای ایمنی و کیفیت را برای PVC بازیافت شده تضمین می کند.

لوله پلیکا پی وی سی

بازیافت لوله PVC:

استفاده از لوله های PVC بازیافتی به اهداف بهره وری منابع کمک می کند و امکان حفظ منابع طبیعی را فراهم می کند. برای هر کیلوگرم PVC بازیافتی 2 کیلوگرم CO2 ذخیره می شود . به این ترتیب با صرفه جویی CO2 از PVC بازیافتی ، هم اکنون در اروپا هر ساله بیش از 2/1 میلیون تن CO2 ذخیره می شود.

 مزایای لوله های پلیکا پی وی سی :

·        اتصالات لوله و قطعات آن بسیار آسان تر و سریع تر از دیگر لوله ها انجام می شود .

·        در نصب روکار احتیاجی به رنگ آمیزی ندارند .

·   دارای وزن سبک و به راحتی در بین سقف کاذب و مکان هایی که دسترسی به آن ها مشکل است نصب می شود.

·   در مقایسه با لوله های دیگر قطر خارجی کمتری داشته و به راحتی در داخل دیوار جاسازی و اجرا و نصب می شود.

·        در برابر مواد شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار هستند .

کارخانه لوله پلیکا پایپ ایران باسابقه درخشان در تولید لوله های پلیکا امروزه توانسته در سایه همت و تلاش متخصصین ایرانی شرکتی کاملا شناخته شده را در صنعت لوله پلیکا کشور کسب نماید و به عنوان واحد نمونه در بین دیگر تولید کنندگان به طورمتوالی در سال های فعالیت و تولید توانسته رتبه ی A را در تولیدات خود و رضایت ازسازمان جهادکشاورزی راجلب نماید.گروه تولیدی پایپ ایران همواره خودرا متعهد به رعایت اصل کیفیت در ارائه محصولی با مشخصات و کیفیت ویژه دانسته که با رعایت حقوق مصرف کنندگان طی سال ها فعالیت موجب جلب اعتماد و اطمینان مشتریان شده است.

لوله پلیکا پی وی سی